»Spačkarji« z vsega sveta prihajajo v Slovenijo
Po tridesetih letih, odkar smo slovenski »spačkarji« v Mariboru prvič pripravili takrat 11. svetovno srečanje prijateljev vozil Citroën 2CV, bomo konec meseca drugič v zgodovini Citroën kluba Slovenije gostili prijatelje legendrnega spačka z vsega sveta. Šestdnevnega srečanja na športnem letališču v Postojni se bo v več kot 4.000 vozilih udeležilo 8.000 obiskovalcev vseh generacij iz več kot 30 držav.
Citroën 2CV je bil zasnovan kot preprost, zanesljiv in dostopen avtomobil za vsakogar. Njegova zgodba se je začela leta 1948, ko je bil prvič uradno predstavljen na pariškem avtomobilskem salonu, danes pa spaček ostaja simbol svobode, domiselnosti in brezčasne priljubljenosti. Z več kot 5 milijoni izdelanih primerkov - zadnji je bil izdelan na Portugalskem leta 1990 - je 2CV preoblikoval avtomobilsko kulturo Evrope. Danes 2CV ostaja ikona, ki še vedno živi ne le kot zbirateljski eksponat, temveč kot vozilo, ki ga z ljubeznijo vzdržujejo in vozijo po vsem svetu, njegovi ljubitelji pa se organiziramo v društva in klube ter se družimo na srečanjih.
Svetovno srečanje vsaki dve leti, drugič v Sloveniji
Na športnem letališču v Postojni bo dogajanje raznoliko in prilagojeno obiskovalcem vseh starosti: kampiranje s starodobniki in vozili 2CV, panoramske vožnje po notranjski pokrajini, tekmovanja v spretnostni vožnji in spretnosti razstavljanja in sestavljanja spačkovega motorja, izbor najbolj ohranjenih ali predelanih modelov, tržnice z rezervnimi deli, retro dodatki in ročno izdelanimi spominki. Zvrstili se bodo številni večerni koncerti, potopisna predavanja in tehnične delavnice, razstava izbranih vozil in eksponatov v Kulturnem domu Postojna in Fotografska razstava po ulicah mesta s prizori iz zgodovine modela 2CV. Na svoj račun bodo prišle tudi družine, saj bodo vsak dan potekale igre za otroke, na prizorišču pa bo tudi mladinski šotor, ki bo ponudil prostor za druženje in zabavo mladim.
Po srečanju pa bo organiziran tudi raid po Sloveniji - potovanje z začetkom v Postojni in koncem na Bledu, ki bo udeležence v okoli 100 avtomobilih popeljalo skozi raznolike pokrajine, zgodovinska mesta in slikovito podeželje. Vsak dan bodo prevozili med 120 in 150 km, s skupnim postankom za oglede znamenitosti na poti, kar bo udeležencem omogočilo, da raziščejo vse, kar ponuja Slovenija. Na poti bodo obiskali Koper, Ljubljano, Ptuj, Maribor, Celje, Bled ter številna manjša mesta in znamenitosti.
Zelo zanimiv bo tudi 2CV muzej, ki bo svoje mesto našel v nekdanjem zaklonišču JLA v gozdu severno od Postojne. Posvečen bo zgodbi Tomosa in Cimosa – vsi avti v muzeju bodo namreč slovenskega oziroma jugoslovanskega porekla. Na ogled bo tudi del jugoslovanske verige sestavnih delov za takratne Citroëne – veliko delov, ki se jih je takrat vgrajevalo v avte, je bilo namreč domače izdelave: Saturnusove luči, Savine pnevmatike, Iskrini alternatorji. V Cimosu so izdelovali celo unikatnega DAKa – dostavnika, ki je osnovo našel v Diani in je bil domača alternativa originalni Citroënovi Acadiani. Prav Tomos in Cimos sta imela v preteklosti velik vpliv, da se je Citroënova ljubiteljska kultura v takratni Jugoslaviji razvila do tega, kar na ljubiteljskem področju vidimo danes.
Srečanja 2CV niso le avtomobilski dogodki, temveč srečanja ljudi, ki nas povezuje skupna filozofija: preprostost, ustvarjalnost in veselje do vožnje. Za nas vožnja s spačkom ni le premikanje, je način življenja. Vsekakor tudi priložnost, da prijatelje iz celega sveta seznanimo s svojo domovino Slovenijo.
Za varnost in organizacijo bo poskrbljeno z ograjenim prizoriščem, ločenim kampom in prireditvenim prostorom ter urejenim dostopom za dnevne obiskovalce. Vstopnina znaša 10 EUR, voden ogled kampa pa dodatnih 15 EUR.
Citroën klub Slovenije in spačkarski način življenja
Citroën klub Slovenije je eden večjih avtomobilskih klubov na naših tleh – združuje čez 500 članic in članov, voznikov in ljubiteljev legendarnih Citroënovih vozil. Razdeljeni smo v devet regijskih sekcij (Koper, Nova Gorica, Vrhnika, Radovljica, Ljubljana, Celje, Brežice, Maribor in Prlekija).
Sicer nismo omejeni le na starodobna vozila – pri nas so dobrodošli prav vsi modeli znamke Citroën, seveda pa prevladujejo starodobniki: spački, male in velike žabe, dyane, mehariji, amiji, kultni kombiji HY (pujsi) in drugi. Po najatraktivnejšem modelu, spačku, je naša velika druščina ljubiteljev teh avtomobilov dobila tudi ime »spačkarji«.
Začetki kluba (YU AS klub, Jugoslovanski Ami Spaček klub) sicer segajo še v prejšnjo državo in v šestdeseta leta, s samostojno slovensko državo pa smo se leta 1991 preimenovali v Citroën klub Slovenije. Spačkarji se od leta 1975 zbiramo na Svetovnih srečanjih 2CV prijateljev, ki so organizirana bienalno, vsakokrat v drugi državi. Leta 1995 je tudi naš klub organiziral takšno srečanje na športnem letališču v Skokah pri Mariboru, kjer se je zbralo skoraj 1.700 Citroënov vseh barv in modelov. Zadnje svetovno srečanje je bilo poleti leta 2023 v Švici.
Tudi naš klub organizira srečanja in raide širom po Sloveniji, od Kolpe do Nadiže, od Mure do morja. V organizaciji se devet sekcij izmenjuje med seboj. Največje srečanje je tradicionalno Prvomajsko srečanje Citroënov, ki je po dolgoletni tradiciji nekje ne hrvaški obali. Srečanja so zasnovana družinsko in slonijo na druženju in prijateljskih vezeh udeležencev.
Po starem načelu kluba si člani med seboj pomagamo, smo solidarni in skrbimo za dober ugled kluba v cestni kulturi. Zadnjih nekaj let pomagamo raznim podjetjem pri prevozih njihovih gostov in turistov po Sloveniji. Tudi uvoznik novih Citroenov se obrne na nas, ko rabi lepa redka starodobna vozila za predstavitve ali razstave. Izdajamo tudi klubsko glasilo SPAK, ki izide šestkrat letno in nam prinaša sveže informacije o prihodnjih srečanjih, poročila iz minulih, potopise, reportaže, nasvete in še kaj.