Iz Prepiha: Inovativnost v turizmu
Inovativnost v turizmu
Besedilo: Ester Fidel
Start tourism up že štiri leta spodbuja razvoj inovativnih in trajnostnih turističnih produktov destinacije Postojna. Letošnji zmagovalci treh kategorij so Janja Likar, Tia Ogrin ter Sabina Česnik in Sebastijan Kobal, vsi iz Postojne.
Projekt vodi Visit Postojna v sodelovanju z Občino Postojna. »Nabor idej je bil v letošnjem letu pester, vsaj kar zadeva produkte in storitve. Malo manj je bilo kreativnih idej pri ustvarjanju inovativnih turističnih spominkov,« je povedala Ana Širca, vodja Visit Postojna. Z vsemi zmagovalci bodo sodelovali tudi v prihodnje, saj dobijo poleg finančne spodbude tudi mentorsko podporo pri razvoju ideje, je še dodala Širca.
Predstavitve so potekale 10. junija v Podjetniškem inkubatorju Perspektiva v Velikem Otoku. Nato je tričlanska komisija v sestavi Urška Ogrinc (Notranjski regijski park), Borut Dubrovič (RRA Zeleni kras) in Kristina Kalister (Občina Postojna) izbrala med osmimi odličnimi predstavitvami zmagovalce treh kategorij.
Nagrado za najbolj inovativen turističen produkt oziroma storitev je prejela Janja Likar za »Erazmov medeni zaklad – doživljajska viteško-čebelarska pustolovščina«. Program prepleta zgodbo viteza Erazma Predjamskega, apiterapijo, čebelarstvo in ustvarjalno rokodelstvo, namenjen pa je predvsem otrokom, družinam in šolskim skupinam. Komisija je izpostavila še vključevanje lokalnih obrtnikov in čebelarjev.
Nagrado za najboljšo uporabo digitalnih in trajnostnih tehnologij v turizmu je prejela Tia Ogrin za turistični produkt »Postojna Filter«. Ta obiskovalcem omogoča ustvarjanje atraktivnih vsebin z lokalnimi simboli (človeška ribica, kapniki, Ravbarjev stolp). »Izdelek spodbuja organsko promocijo med mlajšimi obiskovalci, ciljno skupino prihodnosti in hkrati vključuje elemente lokalne identitete,« je izpostavila komisija.
Nagrado za najbolj inovativen in trajnostni turistični spominek pa sta prejela Sabina Česnik in Sebastijan Kobal za »Sliko na stojalu« – estetsko dovršen, ročno izdelan lesen spominek z motivi Predjamskega gradu in Postojnske jame. Komisija meni, da ima produkt »potencial za rast, zlasti če se v prihodnje poveže z lokalnimi ponudniki in razvije boljšo trženjsko in vsebinsko strategijo«.