Turizem nekoč in danes: od pionirjev do svetovno znane destinacije
Oj! Ko govorimo o turizmu na Postojnskem, govorimo o zgodbi, ki jo že več kot stoletje pišejo ljudje – s pogumom pionirjev, z vizijo ustvarjalcev in z energijo skupnosti, ki verjame v svoj kraj. To zgodbo je v torek, 21. oktobra 2025, v prostorih Podjetniškega inkubatorja Perspektiva znova oživil dogodek »Turizem nekoč in danes: od pionirjev do svetovno znane destinacije«, v organizaciji Turizma Postojna.
Srečanje je združilo ugledne strokovnjake in partnerje iz Slovenije in tujine, ki so razmišljali o poti, po kateri je Postojna zrasla v eno najbolj prepoznavnih slovenskih turističnih destinacij – ter o prihodnosti, ki temelji na trajnostnem razvoju, sodelovanju in medsebojnem zaupanju.
Dogodek so s strokovnimi vpogledi obogatili: dr. Emil Juvan, dekan Fakultete za turizem Turistica, Peter Štefin, dolgoletni turistični delavec in član lokalne skupnosti, Vojka Žgavec Clemenz, strokovnjakinja za marketing in direktorica podjetja Karra, Borut Dubrović, predstavnik RDO Zeleni kras, Martina Rendić, direktorica Turistične skupnosti Supetar, ter Jasmina Damijanović, ravnateljica Centra za kulturo Brač.
V razpravi so udeleženci spregovorili o pomenu turizma – od prvih obiskovalcev Postojnske jame in pionirjev turistične ponudbe, do današnjih strategij, ki temeljijo na inovativnosti, trajnosti in povezovanju ponudnikov. Poseben poudarek je bil namenjen tudi povezovanju Postojne s pobratenim mestom Supetar na Braču, kjer so se stkale vezi sodelovanja, prijateljstva in izmenjave dobrih praks, gostje iz Supetra pa so s tem namenom oblikovali kartico prijateljstva.
Na dogodku je bilo večkrat izpostavljeno, da si želimo, da bi obiskovalec Postojnskega na tem območju (p)ostal dlje. To je možno doseči le s sodelovanjem celotne lokalne skupnosti, od turističnih ponudnikov do občanov, ki lahko na svoj način podprejo lokalne pridelovalce, obrtnike in podjetnike.
Dogodek je ponudil vpogled v to, kako se preteklost in prihodnost prepletata v zgodbi nove destinacijske znamke Postojnsko – znamke, ki temelji na avtentičnosti, skupni viziji in odgovornosti do prostora in ljudi.
Turizem nekoč in danes nas uči, da uspeh ni naključje. Je rezultat sodelovanja, zaupanja in ponosa, ki ga čutimo do svojega kraja in, da to nosimo v srcu je bila sklepna misel dogodka. Naj Postojnsko postane in ostane Moje, Naše, Čudovito!
Turizem Postojna