Nahajate se:
Na seji Občinskega sveta burna razprava glede ureditve Tržaške ceste
Na seji Občinskega sveta burna razprava glede ureditve Tržaške ceste
1. 7. 2021
Sidonija Z. (DRUŽBENE DEJAVNOSTI)
631
Postojnski občinski svetniki so včeraj na izredni seji razpravljali o prometni ureditvi obnovljene Tržaške ceste, saj nekateri opozarjajo, da bo na njej premalo parkirnih mest in da je omejitev hitrosti na 10 kilometrov na uro prenizka. Po burni razpravi sklepov, ki jih je predlagala skupina desetih svetnikov, niso sprejeli, so pa potrdili predlog občine, da uredijo nekaj dodatnih parkirnih mest in preučijo možnost, da bi bila na delu ulice hitrost omejena na 20 kilometrov na uro.
»Mislim, da je občina s predlogom ureditve ulice našla kompromis med tistimi, ki jo želijo zapreti, in tistimi, ki želijo povečati število parkirnih mest. Ulica bo prevozna, parkirna mesta bodo ostala, tista, ki smo jih izvzeli, pa bomo nadomestili v neposredni bližini, da jih bo vsega skupaj približno toliko, kot jih je zdaj na Tržaški,« je na novinarski konferenci danes pojasnil župan Igor Marentič.
Točko dnevnega reda o prometni ureditvi Tržaške je zahtevala skupina desetih svetnikov s prvopodpisano Teo Konrad, tudi zaradi pomislekov in pobud lastnikov oziroma najemnikov lokalov in prebivalcev, ki jih je še posebej zmotilo, da bo po obnovi na ulici skoraj pol manj parkirnih mest in bo hitrost omejena na vsega 10 kilometrov na uro. »Bojimo se, da bi z zmanjšanjem parkirnih mest obrtnike postavili v še bolj nekonkurenčen položaj in jim s tem zmanjšali obisk, s tem pa seveda dobiček. Še več, bojimo se, da nekateri zaradi zmanjšanega obiska ne bi preživeli in bi zaprli dolgoletno dejavnost,« so junija zapisali v dopisu, ki ga je v imenu 40 obrtnikov in stanovalcev na občino poslala Tea Konrad.
Parkirnih mest v bližini je dovolj
Podatki, ki so jih pridobili na občini, kažejo, da je podnevi na Tržaški veliko vozil parkiranih po osem in več ur. »Predvidevamo, da so to vozila zaposlenih, ki s tem škodijo sami sebi, če kupci zaradi tega ne morejo parkirati. Zaposleni bi lahko parkirali pred 200 metrov oddaljeno Primorko,« razmišlja Marentič. Na ulici so štirje stanovalci, ki imajo dovoljenje za parkiranje, ostali bi si morali parkirno mesto ali mesta zagotoviti sami, še pravi. Pred osnovno šolo pa bo občina zagotovila štiri mesta za ustavljanje, da bodo starši lahko odložili oziroma pobrali otroka.
Kot je zatrdil Marentič, bo občina poskrbela, da bo v bližini Tržaške dovolj parkirnih prostorov. Na območju avtobusne postaje naj bi jih bilo 29, čeprav naj bi jih uredili šele v dveh letih, saj mora občina najprej spremeniti prostorski akt za to območje. Nekaj novih bo tudi na območju med hotelom Kras in Primorko, kjer bo občina porušila staro hišo. »Poleg tega je garažna hiša v neposredni bližini praktično prazna, ljudje je ne uporabljajo,« je še dejal Marentič in s tem odgovoril tudi na včerajšnjo pobudo na občinskem svetu, da bi gradili novo parkirno hišo. »V neposredni Tržaške je 510 parkirnih mest, med drugim tudi pred Primorko, kjer je 190 občinskih in še 80 na zemljišču Marjana Batagelja, za katera občna plačuje najemnino, da so za uporabnike brezplačna. Poleg tega imamo načrte za ureditev parkirišča po sistemu Park&Ride na Petrolovem zemljišču nasproti Liva, kjer bo 380 parkirnih mest.«
Na Tržaški prednost pešcem in kolesarjem
Skupino svetnikov, ki so predlagali razpravo o Tržaški, je zmotila tudi omejitev hitrosti na 10 kilometrov na uro. »Zakon pravi, da je to maksimalna dovoljena hitrost na območjih umirjenega prometa in za pešce. S tem se da prednost pešcem in kolesarjem.« So pa svetniki svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu dali nalogo, da preveri možnost, da bi bila hitrost na delu ulice omejena na 20 kilometrov na uro.
Predlagatelji razprave so občini in županu očitali še, da niso bili dovolj seznanjeni z načrti o prometni ureditvi na ulici ter da se je ta spreminjala. Župan je spomnil, da je bila prva javna razprava o celostni prometni ureditvi Postojne že pred petimi leti, sledile so ji še štiri, na katerih je bilo govora tudi o Tržaški. »Poleg tega smo v anketah občane spraševali, kakšne prometne ureditve si želijo; leta 2017 so svetniki soglasno sprejeli sklep o celostni prometni ureditvi in nenazadnje lani še soglasno sprejeli proračun, v katerem je bila tudi ureditev Tržaške … O tem se je govorilo po dolgem in povprek, tako da ni res, da so bili zavedeni ali premalo informirani,« pravi Marentič.
Petra Trček
Vir:Notranjsko primorske novice
Petra Trček
Vir:Notranjsko primorske novice