Projektna skupina glasbene šole Postojna Brigita Tornič Milharčič.Karmen Širca Costantini in Mojca Širca Pavčič
za nadpovprečno uspešno delo na področju glasbene vzgoje in izobraževanja
Obrazložitev:
Že od samega začetka službovanja na Glasbeni šoli Postojna je Brigiti Tornič Milharčič, Karmen Širca Costantini in Mojci Širca Pavčič, predstavljalo zbiranje in oblikovanje gradiv za pouk nauka o glasbi velik izziv in nujo, saj je literature, ki bi bila namenjena učencem, primanjkovalo. Proces nastajanja sklopa učbenikov in priročnikov za učitelje od predšolske glasbene vzgoje pa do zaključka osnovnega glasbenega šolanja je trajal več kot 20 let. Skozi vsa leta ustvarjanja je avtoricam predstavljal izziv ponuditi učiteljem dober didaktični pripomoček za pouk nauka o glasbi, otrokom pa na njim razumljiv in prisrčen način podati široko paleto glasbenih znanj, ki jih predmet zajema.
Prvi sadovi odličnega medsebojnega sodelovanja segajo že v leto 1994, ko sta Brigita Tornič Milharčič in Karmen Širca Costantini za začetnike izdali delovni zvezek za pripravnico nauka o glasbi, Delovni zvezek za male glasbenike, ki je kasneje, po reformi glasbenega šolstva, ugledal luč pod imenom Mali glasbeniki 1, učbenik za 1. razred nauka o glasbi. Učbenik je skupaj s priročnikom za učitelje tako postal temeljno izhodišče v nastajanju kompleta učbenikov in priročnikov za pouk nauka o glasbi.
Za potrebe pouka predšolske glasbene vzgoje je Brigita v letih 1996–2002 oblikovala delovni zvezek Prvi koraki v svet glasbe ter učbenik in priročnik za učitelje V Deželi glasbe z zgoščenkama Lunino kraljestvo in V Deželi glasbe. Za popestritev pouka nauka o glasbi je pripravila zbirko didaktičnih iger Igramo se in glasbeno didaktično igro Violinski ključ. Njena glasbena pravljica Lunino kraljestvo, ki je nastala v sodelovanju z učenci in učitelji GŠ Postojna, je doživela velik uspeh. Izšla je v knjigi in zgoščenki ter doživela več kot 60 uprizoritev v različnih vzgojno izobraževalnih ustanovah po Sloveniji. Posnela jo je tudi RTV Slovenija. Prav ta pravljica predstavlja prvo sodelovanje z Zavodom RS za šolstvo in šport, ko se je na Dnevih slovenskega izobraževanja predstavila s pomenljivim naslovom Nauk o glasbi malo drugače.
Sodelovanje z Zavodom RS za šolstvo se je v naslednjih letih dobro razvijalo: leta 1997 je nastala študijska skupina za ustvarjalnost pri pouku nauka o glasbi. Brigita Tornič Milharčič je kot vodja študijske skupine predavala oziroma izvajala učne delavnice na strokovnih srečanjih študijskih skupin ter na seminarjih, ki jih je organiziral Zavod za šolstvo, tri leta pa je tudi sodelovala v Programskem svetu za vsebinski izbor programov pedagoškega izpopolnjevanja.
Študijski skupini za ustvarjalnost se je pridružila tudi Mojca Širca Pavčič in porodila se je ideja o učbeniku za drugi razred nauka o glasbi. Leta 2004 je tako nastal učbenik z elementi delovnega zvezka Mali glasbeniki 2 in Priročnik za učitelje.
Še posebej pomembno delo, ki ga je študijska skupina za ustvarjalnost pripravila na področju metodičnega dela, predstavlja metodični vodnik Glasba: ustvarjalnost, preverjanje in ocenjevanje. Izšel je leta 2005 v zbirki K novi kulturi pouka v založbi Zavoda RS za šolstvo.
Karmen in Brigita sta nadaljevali z zbiranjem in oblikovanjem gradiv za pouk nauka o glasbi. Do leta 2009 sta napisali in izdali učbenike z elementi delovnega zvezka in priročnike za učitelje Mali glasbeniki 3, Mali glasbeniki 4 in Mali glasbeniki 5, Mojca pa je sodelovala kot recenzentka in svetovalka.
Avtorice vsa ta leta sledijo potrebam učiteljev in učencev, gradiva prenavljajo in posodabljajo. Tako sta Mojca in Brigita v letu 2013 popolnoma prenovili učbenik in priročnik Mali glasbeniki 2.
V letu 2014 sta Karmen in Brigita na novo oblikovali učbenik in priročnik za učitelje Mali glasbeniki 1. Dodali sta mu tudi zgoščenko z glasbeno pravljico Tri goske, avtorice Brigite Tornič Milharčič, ki je nastala ob sodelovanju učencev Glasbene šole Postojna. Glasbena pravljica Tri goske pa je dobila podobo tudi v knjižni izdaji.
Vertikalo didaktičnih kompletov teoretskega izobraževanja na osnovnih glasbenih šolah je zaokrožila Mojca Širca Pavčič, saj je leta 2011 izšel še učbenik in priročnik za učitelje Mali glasbeniki 6, v letih 2014 in 2016 pa še učbenika s priročnikoma za učitelje za pouk na višji stopnji osnovnega glasbenega izobraževanja, Solfeggio I in Solfeggio II., pri katerih sta kot recenzentki in svetovalki sodelovali Karmen in Brigita. S tem zadnjim učbenikom so avtorice zaključile svoje delo in tako edine ponudile osnovnemu glasbenemu šolstvu zaokroženo celoto.
Poleg avtorstva učbenikov njihovo delo zaokrožujejo tudi dejavnosti na drugih področjih. Bile so vodje aktivov primorskih glasbenih šol in študijske skupine za nauk o glasbi, predavateljice na študijskih skupinah Slovenije, mentorice študentom na praksi in učiteljem pripravnikom, uspešno usmerjajo mlade v nadaljnji študij glasbe, sodelujejo kot recenzentke drugim glasbenim edicijam, sodelujejo na drugih projektih in snemanjih (glasbene pravljice Mačje mesto, Zimska pravljica, Tri goske, Lunino kraljestvo, predstava Kviz o Mozartu, Regijski kviz iz nauka o glasbi, Mozartova rojstnodnevna zabava …), so uspešne pedagoginje na instrumentalnem področju, kjer s svojimi učenci sodelujejo na koncertnih odrih v kraju in izven njega ter uspešno sodelujejo na tekmovanjih mladih instrumentalistov.
Na področju teoretskih predmetov v glasbenih šolah so avtorice Brigita, Karmen in Mojca tako vzpostavile ustvarjalni vidik poučevanja nauka o glasbi, preizkušen in utemeljen s presojo »iz prakse za prakso«.
V preteklosti pogosto nepriljubljen in na stranski tir postavljen predmet nauk o glasbi je prav z njihovimi učbeniki pridobil na pomenu in veljavi. Učbenike uporabljajo v vseh javnih slovenskih glasbenih šolah, kar dokazuje, da je gradivo kvalitetno in uporabno.
Njihovo delo so opazili tudi na Zavodu RS za šolstvo in jim leta 2011 podelili Priznanje Blaža Kumerdeja za odlično partnerstvo pri razvoju in uvajanju novosti na področju glasbenega šolstva.
Leta 2012 so prejele Priznanje Frana Gerbiča, ki ga podeljuje Zveza slovenskih glasbenih šol, za nadpovprečno uspešno delo na področju glasbene vzgoje in izobraževanja.
Tri kolegice in prijateljice s podobnimi željami, pogledi in veliko predanostjo do dela z mladimi glasbeniki so tako združile znanje, izkušnje in moč ter s tem ustvarile čvrste temelje za nadaljnje delo na področju glasbenega izobraževanja.